خط تولید کره وکرم دانه های روغنی (بادام زمینی)

به طور کلی جهت انواع دانه های روغنی مراحل فرآیند تولید شامل تفت و پوستکنی از دانه ، آسیاب دانه و تولید خمیر اولیه وسپس فرمولاسیون محصول نهایی در بالمیل و تولید محصولی کرمی شکل وکاملا همگن جهت ارسال به پرکن ها بابت بسته بندی می باشد . بدیهیست پوستکن دانه های مختلف مانند کنجد ،بادام زمینی ،فندوق ،پسته و… دارای فرآیندی مشابه نیست به همین منظور ماشین سازی روشن به طور تخصصی ماشین آلات دو محصولمرتبط با دانه کنجد و دانه بادام زمینی را به طور کامل تامین می نماید اما دیگر دانه ها بعد از پوستکنی و پیش از تفت نهایی به خط تولید این شرکت قابل ورود است.

خط تولید مربوط به فرآیند کره بادام زمینی در ابتدا شامل تفت اولیه دانه می باشد ،جهت انجام این مرحله می توان از دو مدل دستگاه تفت نواری با کیفیت بسیار بالا و یا دستگاه تفت دوار با هزینه مناسب تر استفاده نمود پس از تفت دانه در دستگاه های نواری به صورت کانتینیوس خنک می گردد اما در دستگاه های دوار نیاز به خنک سازی دانه روی نوار انتقال خنک کننده می باشد .پس از خنک سازی دانه تفت داده شده وارد مرحله پوستکنی می شود و سپس محصول به دستگاه دستچین منتقل می گردد تا ضایعات و دانه های پوست کنده نشده از آن جداشود. در مرحله بعد دانه وارد آسیاب شده و خمیراولیه تولید می گردد در صورت تولید با ظرفیت بالا یا استفاده از دستگاه های آسیاب دو سیلندر جهت افزایش کیفیت خمیر خروجی از آسیاب ،دمای محصول بالا بوده و نیاز به خنک کردن آن در مخازن انتقال ماردونی شکل می باشد.

بعداز آن خمیر جهت فرمولاسیون به دستگاه بالمیل منتقل می شود تا محصول نهاییتولید گردد در صورتی که بخواهیم محصول کرانچی تولید نماییم در این مرحله بادام زمینی تفت داده شده وپوستکنده وارد خردکن شده وپس از سرند با سایز مورد نظر همراه با کره تولید شده در یک میکسر مخلوط می گردد. در پایان محصول نهایی هم می تواند جهت بسته بندی به پرکن ها هدایت شود

وهم به عنوان بخشی از فرمولاسیون اسنک بارها وارد سیستم تولید اسنک و میکس با دیگر اجزا آن گردیده تا در نهایت وارد تونل برش و خنک کاری اسنک بار گردد .