بلانچر پخت

بلانچر پخت

بلانچینگ یکی از مهم ترین عملیات ها در فرآوری مواد غذایی می باشد . بلانچر بصورت کلی دستگاهی است که با گرم کردن و سرد کردن محصول فرآیند خاصی روی آن انجام می دهد. این دستگاه جهت برخی کاربردها بصورت تک واحد گرمایش نیز ساخته می شود. این دستگاه بصورت ممتد عمل کرده و محصول را با ظرفیت مورد نظر از داخل بخار آب ، آب جوش یا روغن داغ عبور می دهد و در صورت نیز در بخش بعدی فرآیند سرمایش اتفاق می افتد.

از این دستگاه در صنایع کنسرو سازی جهت تولید کنسرو نخود، لوبیا و دیگر حبوبات ، نخودفرنگی ، هویج، ذرت و … و همچنین در عملیات پیش از پوستکنی از دانه های روغنی جهت تهیه پرک و خلال استفاده میشود. دستگاه بلانچر یکی از دستگاه های ضروری در خط تولید چیپس و میوه محسوب میشود. کار این دستگاه شستشو، آنزیم زدایی، نشاسته گیری محصولات میباشد. از دیگر کاربرد های این دستگاه  دادن شک حرارتی به محصول میباشد.

این دستگاه از یک دارم پانچ شده استیل تشکیل شده که در آب غوطه ور است . بعد از ریختن محصول به دستگاه درام دستگاه شروع به گردش دورانی نموده و محصول را به سمت خروجی هدایت می کند.گرمایش دستگاه می تواند بوسیله دیگ بخار یا روغن و همچنین المنت انجام گیرد.

ظرفیت: 100  الی 1000 کیلوگرم در ساعت

کاربرد: کنسرو نخود، لوبیا و دیگر حبوبات ، نخودفرنگی ، هویج، ذرت و … ، پیشگرم در عملیات پوستکنی دانه های روغنی و در خط تولید چیپس و میوه

مشاوره و تماس با کارشناسان ما