سیلو ها و مخازن نگهداری

سیلو ها و مخازن نگهداری

سیلوها در احجام مختلف و به صورت تمام استیل یا فلزی یا پوشش رنگ الکترواستاتیک ساخته می شوند. در سیستم های اتوماسیون سیلو ها بواسطه استفاده از لودسل ها، از لحاظ وزنی قابل کنترل می باشند.در صنعت استفاده از مخازن نگهداری و سیلو برای ذخیره ی مواد ارزشمند مانند انواع سوخت ها، مواد شیمیایی، غلات و خوراک دام ها از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار می باشد و برای اینکه بتوان تمامی این مواد را  با استفاده از روش های اصولی ذخیره نمود بایستی از مخازن ذخیره ی خاص هر کدام استفاده شود.

 این عوامل موجب ساخت مخازن متنوعی شده که با استفاده از متریال های متفاوتی ساخته می شوند، از جمله ی این مخازن می توان به مخازن فلزی اشاره کرد که با توجه به نوع محصول نگهداری شده می توان از جنس مناسب آن استفاده نمود.

در ساخت برخی از مخازن نگهداری و سیلو سعی می کنند که محصول با فاصله از زمین نگهداری شود و به همین دلیل در زمان ساخت از پایه هایی جهت انجام این کار استفاده می کنند که باعث فاصله ی مخزن از زمین می شود اما در برخی دیگر از مدل ها سیلو در زیر زمین ساخته می شود که در این حالت از مهندسی بسیار خاص و ویژه ای برای این کار استفاده می شود.

در این واحد صنعتی مخازن استیل از ۱۰۰ تا 5000 لیتر در طرح ها و متناسب با نیاز مشتری طراحی وتولید شوند. استفاده از استیل های ضد زنگ موجب مقاومت مخزن در برابر خوردگی شده و این امکان را فراهم می کند تا دمای بالا را نیز تحمل کند.

استفاده از مخازن استیل بدلیل مقاومت در برابر خوردگی، هزینه پایین تعمیر و نگهداری، طول عمر بالا، مقرون به صرفه بودن در بسیاری از صنایع مانند محصولات لبنی، دارویی و شیمیایی و تجهیزات حمل و نقل پر کاربرد می باشد.

ساخت مخازن استیل در اشکال مختلف امکان پذیر است:

  • مخازن استیل استوانه ای ، برای نگهداری طیف وسیعی از سیالات مانند شیر، مشتقات نفتی، روغن در طولانی مدت استفاده می گردد.
  • مخازن استیل مکعبی، برای نگهداری سیالاتی همچون شیر و روغن استفاده می شود.
  • مخازن استیل کروی معمولاً برای ذخیره مایعات زیر دمای محیط و گازهای تحت فشار مانند آمونیاک، پروپیلن، LPG، بوتادین و غیره استفاده می شوند.
  • مخازن استیل مخروطی در خطوط تولید و فرآوری مواد غذایی و دارویی اغلب جهت تخلیه کامل از زیر استفاده می گردد.
مشاوره و تماس با کارشناسان ما