روغنگیر صنعتی

روغنگیر صنعتی

دستگاه های پرس سرد بمنظور روغنگیری از انواع دانه های روغنی بکار می رود. این دستگاه ها در دو مدل متفاوت با کنجاله مدادی و یا ورقی شکل و در ابعاد و ظرفیت های متفاوت ساخته می شوند.مدل کنجاله مدادی این دستگاه ها دارای سیلندر دو یا سه بخشی می باشد که بوسیله بست و پیچ در امتداد هم نصب میگردد. 

شفت این دستگاه بصورت یکپارچه است و جنس آن یا از فولادهای با سختی نسبتا بالا در روغنگیری از دانه های معمولی و یا با سختی بسیار بالا و عمق کمتر برای دانه های بسیار کم روغن و سخت مانند هسته انار یا انگور ساخته می شود. وجود المنت روی مدل با کنجاله مدادی، حرارت اولیه پیشران برای دانه را تامین می کند. این دستگاه ها قابلیت تنظیم دور و سرعت چرخش شفت را دارا می باشد. همچنین جدول زیر طبقه بندی مربوط به مدل روغنگیر های پرس سرد با کنجاله مدادی را نشان می دهد:

مدل دیگر پرس های سرد، دستگاه های کنجاله ورقی می باشد که همزمان فشار و سایش دانه در اثر تماس با تیغه های دستگاه موجب فرآیند روغنگیری میشود. در این دستگاه ها دمای خروجی روغن بالاتر بوده اما ظرفیت تولید بیشتری را نیز داراست. روش تولید قطعات این دستگاه ها از دقت بیشتری برخوردار بوده و در ساخت آن از روشهای تولید پیشرفته تری استفاده شده است که موجب افزایش قیمت آنها نسبت به مدلهای کنجاله مدادی می شود.

کاربرد: انواع دانه های روغنی مثل گلزا، کنجد، بادام و بادام زمینی، پسته، هسته انگور و انار، و همچنین روغنگیری از خراطین یا پودر نارگیل

ظرفیت: 10 الی 100 کیلوگرم در ساع

مشاوره و تماس با کارشناسان ما