آبگیر سانتریفیوژ

آبگیر سانتریفیوژ

این نوع دستگاه به وسیله نیروی گریز از مرکز فرایند آبگیری را انجام می دهد. بخش دوار دستگاه آبگیر متشکل از یک سبد با ورق سوراخ دار استیل و یک توری استیل متناسب با سایز مواد درحال آبگیری است. سیستم محرک دستگاه شامل فولی های انتقال قدرت و موتور دستگاه است که در کنار دستگاه نصب می شود.

این دستگاه دارای سیستم کلاج روی فولی موتور می باشد و با دور گرفتن موتور نیروی وارده را به سبد منتقل می نماید. با افزایش سرعت چرخش موتور با استفاده از نیروی گریز کلاج درگیر شده و موجب می شود تا به صورت تدریجی سبد به دور نامی چرخش خود برسد. همچنین دستگاه دارای سیستم ترمز به صورت پدال پایی می باشد که بعد از خاموش شدن دستگاه ، کم کردن سرعت چرخش قابل کنترل باشد. در برخی موارد جهت استفاده از محصولاتی با دانه بندی پایین، میتوان محصول را داخل کیسه پارچه ای قرار داد و کیسه را داخل سبد گذاشته و پس از آبگیری از آن خارج نمود.

این دستگاه در سه سایز سبد به قطر ۸۰ ،۱۰۰و۱۲۰سانتیمتر تولید می شود و با توجه به کارایی وجنس محصول به صورت تمام استیل و نیمه استیل قابل ساخت است . همچنین پایه ها را میتوان از جنس ریختگی چدن یا پایه لوله ایی شکل از اهن با رویه آبکاری شده و یا استیل تولید نمود که انتخاب آن به وزن (دانسیته) محصول بستگی دارد.

آبگیر سانتریفیوژ نیازمند فوندانسیون بسیار مسنحکم بابت اتصال و مهار ارتعاشات از طریق پایه می باشد. همچنین در صورت نیاز می توان روی دستگاه را به وسیله درب های جکدار پنوماتیک پوشاند تا در حین کارکرد خطری برای اپراتور نداشته باشد .

کاربرد: آبگیری از دانه های روغنی، سیب زمینی، سبزی،  میوه، کاهو و گیاهان مختلف پس از شستشو و …

ظرفیت : قطر سبد ۸۰ ،۱۰۰و۱۲۰سانتیمتر

مشاوره و تماس با کارشناسان ما